Dokumentų inkaso

Dokumentų inkaso

Dokumentų inkaso – tai pardavėjo instrukcija bankui perduoti prekių dokumentus pirkėju per jo banką tada, kai pirkėjas sumoka pagal juos arba įsipareigoja sumokėti.
  • Saugesnis atsiskaitymo būdas negu išankstinis apmokėjimas / atvira sąskaita.
  • Galimybė pirkėjui peržiūrėti ir įvertinti prekės dokumentus prieš įvykdant apmokėjimą.
  • Galimybė pirkėjui disponuoti prekėmis patvirtinus vekselį.
  • Saugiau, nes bankas tarpininkauja sumokant pagal dokumentus.
  • Galimybė finansuoti pirkėją.

Dokumentinio inkaso proceso eiga

  1. Pirkėjas ir pardavėjas susitaria dėl dokumentinio inkaso, kaip atsiskaitymo priemonės, naudojimo.
  2. Pardavėjas išsiunčia prekę pirkėjui, o prekės dokumentus pristato savo bankui su prašymu persiųsti juos į pirkėjo banką apmokėjimui.
  3. Pardavėjo bankas siunčia prekės dokumentųs pirkėjo bankui.
  4. Pirkėjo bankas praneša pirkėjui, apie jo naudai gautus dokumentus.
  5. Norėdamas atsiimti dokumentus pirkėjas sumoka dokumentų vertę savo bankui, kuris perduoda pirkėjui dokumentus ir perveda dokumentų vertę pardavėjo bankui, kuris įskaito atitinkamą sumą pardavėjui.

Daugiau informacijos apie dokumentų inkaso galite rasti „Swedbank“ leidinyje „Dokumentų inkaso“.

  • Dažniausiai užduodami klausimai

    Kas yra dokumentų inkaso?

    Tai pardavėjo (eksportuotojo) instrukcija bankui gauti apmokėjimą arba įsipareigojimą sumokėti ateityje iš pirkėjo (importuotojo), perduodant pirkėjui prekių dokumentus tik tuomet, kai pirkėjas už juos sumokėjo arba įsipareigojo sumokėti.

    Dokumentinio inkaso atveju bankai veikia kaip tarpininkai tarp pirkėjo ir pardavėjo perduodant prekių dokumentus ir gaunant apmokėjimą už juos.

    Kokie yra dokumentinio inkaso apmokėjimo būdai?

    • D/P „documents against payment“ arba CAD – „cash against documents“ - pirkėjas (importuotojas) prieš atsiimdamas dokumentus iš banko turi sumokėti prekių dokumentų vertę.
    • D/A „documents against acceptance“ - pirkėjas (importuotojas), prieš atsiimdamas prekių dokumentus iš banko, turi pateikti bankui savo įsipareigojimą sumokėti sutartu laiku ateityje. Paprastai pirkėjas (importuotojas) turi akceptuoti pardavėjo (eksportuotojo) kartu su prekių dokumentais pateiktą vekselį. Akceptavęs vekselį pirkėjas (importuotojas) įsipareigoja sumokėti vekselyje nurodytą sumą vekselyje nurodytą datą.
    • Atsiskaitant dokumentų inkaso, įmanomas aukščiau paminėtų apmokėjimo būdų mišinys, t.y. dalis prekių dokumentų vertės sumokama iš karto atsiimant dokumentus iš banko, o likusią dalį pasižadama sumokėti tam tikrą datą ateityje.

    Kokios informacijos užtenka pardavėjui (eksportuotojui) ir pirkėjui (importuotojui) norint pasinaudoti dokumentiniu inkaso?

    Pirkėjui (importuotojui) užtenka nurodyti savo banko pavadinimą ir banko pašto adresą ir pardavėjo (eksportuotojo) bankas persiunčia prekių dokumentus kartu su dokumentų perdavimo instrukciją pirkėjo (importuotojo) bankui.

    „Swedbank“, AB dokumentų inkaso dokumentus siųsti:

    „Swedbank“, AB
    Prekybos finansavimo paslaugų skyrius Lietuvoje
    Kontitucijos pr. 20A, 03502 Vilnius, Lietuva

    Kiek kainuoja dokumentų inkaso ir kas privalo mokėti susijusius banko mokesčius?

    Dažniausiai dokumentų inkaso bankų mokesčiai yra pasidalijami tarp pirkėjo ir pardavėjo, t.y. kiekviena šalis apmoka susijusius savo banko mokesčius. Šalims susitarus visus paslaugos mokesčius gali apmokėti vieną sandorio šalių.
    „Swedbank“, AB dokumentų inkaso mokesčius rasite čia.

Teiraukitės dėl banko garantijos

Įmonės pavadinimas*
Įmonės kodas*
Vardas, pavardė*
Telefonas*
El. paštas*
Klausimas

Atsakydami į šioje formoje pateiktas užklausas galėsime suteikti tik bendro pobūdžio informaciją apie verslo finansavimo produktus ir paslaugas. Jei turite klausimų, susijusių su Jūsų įmonės finansine informacija, prašome prisijungti prie interneto banko arba skambinkite mums tel. 1633. Skambinant iš užsienio tel. +370 5 268 4422.

Į pateiktus klausimus atsakome darbo dienomis 8–18 val. Jeigu Jums reikalinga skubi informacija, laukiame jūsų skambučių tel. 1633. Iš užsienio skambinkite tel. +370 5 268 4422.

Informacija apie potencialią riziką

Pardavėjas neturi garantijų, kad pirkėjas tikrai galės ir norės pirkti prekes bei atvyks į banką sumokėti už jas ir pasiimti prekių dokumentus. Prekių transportavimo metu pirkėjas negali patikrinti prekių prieš atlikdamas apmokėjimą už jas.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.