Garantija – tai vienašalis raštiškas banko įsipareigojimas visiškai arba iš dalies sumokėti garantijos gavėjui nustatytą pinigų sumą jam pateikus mokėjimo reikalavimą ir kitus garantijoje nurodytus dokumentus, jeigu įmonė, už kurią garantavo bankas, prievolės neįvykdys arba įvykdys ją netinkamai.

  • Banko garantija demonstruoja įmonės finansinį stabilumą.
  • Banko garantija užtikrina įmonės mokestinių bei sutartinių įsipareigojimų vykdymą.
  • Banko garantijos yra nepriklausomos nuo sutarties ir apmokamos pagal garantijos gavėjo pateiktą mokėjimo reikalavimą.
Naujiena! „Swedbank“, AB gali išduoti garantiją nuotoliniu būdu. Klientai, besinaudojantys interneto banku verslui, turi galimybę nuotoliniu būdu pateikti prašymą garantijai ir pasirašyti garantijos sutartį. Klientui pageidaujant bankas pasirašo garantiją elektroniniu parašu ir nusiunčia ją kliento nurodytu elektroniniu paštu.

Garantijos ir jų rūšys:

  • Pagrindinės banko garantijų rūšys

    • Pasiūlymo garantija konkurso skelbėjui garantuoja piniginę kompensaciją, jei konkurso dalyvis atsiima savo pasiūlymą ar laimėjęs konkursą atsisako pasirašyti sutartį;
    • Sutarties įvykdymo garantija pirkėjui (užsakovui) garantuoja piniginę kompensaciją, jeigu pardavėjas (rangovas) neįvykdo savo įsipareigojimų pagal sutartį;
    • Mokėjimo garantija užtikrina jos gavėjui apmokėjimą už prekes, atliktus darbus ar suteiktas paslaugas;
    • Avanso grąžinimo garantija užtikrina, kad pirkėjui bus grąžinti avansu sumokėti pinigai, jei pardavėjas laiku neįvykdys savo įsipareigojimų;
    • Kitos garantijų rūšys: garantinio laikotarpio įsipareigojimų garantiją, paskolos grąžinimo garantija.
  • Pagrindinės banko garantijos suteikimo sąlygos

    • Garantija gali būti išduota įmonei deponavus nuosavas lėšas specialioje sąskaitoje arba iš įmonei suteiktos kredito linijos/ paskolos.
    • Kredito linija/paskola gali būti suteikiama įkeičiant kilnojamąjį ir nekilnojamąjį turtą (žemę, pastatus ir pan.).
    • Įkeičiama žemė, pastatai ir kitas nekilnojamasis turtas turi būti įvertinti bankui priimtinų nepriklausomų turto vertintojų.
    • Įkeičiamas turtas (išskyrus žemę) turi būti apdraustas.
  • Garantijų įkainiai

    Pastaba: mokesčiai gali būti nurašomi eurais arba ekvivalentu oficialiu kursu kita valiuta
    Garantijos / laidavimo suteikimas*
    Garantijos / laidavimo suma – iki 1 448,09 eurų (ar ekvivalentas užsienio valiuta) 57,92 Eur
    Garantijos / laidavimo suma – nuo 1 448,10 eurų iki 2 896,19 eurų (ar ekvivalentas užsienio valiuta) 86,89 Eur
    Garantijos / laidavimo suma –2 896,20 arba daugiau eurų (ar ekvivalentas užsienio valiuta) 0,5 %, min. 101,37 Eur
    Garantijos arba laidavimo suteikimas kito banko prašymu pagal susitarimą
    Suteiktos garantijos / laidavimo sąlygų keitimas 28,96 Eur
    Gautos garantijos arba jos pakeitimo pranešimas 28,96 Eur
    Paklausimo ar informacijos parengimas kliento prašymu 17,38 Eur
    Mokėjimo reikalavimo pagal garantiją / laidavimą administravimas 0,1 %, min. 144,81 Eur
    Kliento mokėjimo reikalavimo perdavimas 57,92 Eur ir kurjerių pašto mokesčiai
    Dokumentų parengimas ir išsiuntimas kurjerių paštu Lietuvoje 14,48 Eur
    Dokumentų parengimas ir išsiuntimas kurjerių paštu į užsienį 55,03 Eur
    Skubus garantijos / laidavimo suteikimas arba sąlygų keitimas** pagal susitarimą (min. 43,44 Eur) ir garantijos / laidavimo suteikimo arba sąlygų keitimo mokestis
    Garantijos / laidavimo projekto parengimas ir derinimas*** 57,92 Eur

    * Jei garantija / laidavimas suteikiamas nedeponuojant kliento lėšų, nustatomas įsipareigojimo pagal garantiją / laidavimą mokestis. Už garantijai / laidavimui suteikti deponuotas lėšas palūkanos nemokamos.

    Tam tikrais atvejais (už garantijos išdavimą nestandartiniu tekstu ar kita kalba ir pan.) gali būti taikomas didesnis įkainis pagal susitarimą.

    ** Skubi garantija / laidavimas suteikiama, keitimas atliekamas per vieną darbo dieną nuo teisingai užpildyto ir tinkamai pasirašyto prašymo pateikimo Banke valandos. Pateikiant prašymą turi būti įvykdytos visos garantijos / laidavimo suteikimo arba pakeitimo sąlygos.

    *** Išleidus garantiją / laidavimą, šiuo mokesčiu mažinami šių „Paslaugų ir operacijų įkainių“ dalies „Dokumentiniai atsiskaitymai ir garantijos“ 3 punkte nustatyti įkainiai.

  • Dažniausiai užduodami klausimai

    1. Ką klientas turi pateikti bankui, kad bankas išleistų garantiją?

      • Užpildytą prašymą išduoti garantiją. Prašymų formas rasite čia.
      • Pateikti bankui priimtina užstatą - deponuotos lėšos ir/ arba bankui priimtinas kilnojamas ir/ar nekilnojamas turtas.
      • Klientas turi sumokėti garantijos išdavimo mokestį. Įkainius rasite čia.
    2. Per kiek laiko bankas išleidžia garantiją?

      Bankas garantiją išleidžia per 2 darbo dienas, gavęs teisingai užpildytą ir tinkamai pasirašytą kliento Prašymą išduoti banko garantiją, klientui pateikus užstatą, klientui sumokėjus garantijos išdavimo mokestį.

Garantijų panaudojimas (procesas)

  1. Šalys susitaria dėl banko garantijos atitinkamiems sutartiniams įsipareigojimams užtikrinti.
  2. Garantijos pareiškėjas kreipiasi į savo banką dėl garantijos išleidimo.
  3. Bankas išleidžia garantiją.
  4. Garantija pateikiama garantijos gavėjui: 1) rašto pavidalu, 2) per garantijos gavėjo banką.
  5. Įvykus netinkamam sutartiniu įsipareigojimų vykdymui garantijos gavėjas pateikia mokėjimo reikalavimą pagal garantiją ir garantijos pareiškėjo bankas sumoka reikalaujamą sumą garantijos gavėjui. Įvykdžius sutartinius įsipareigojimus per garantijoje nustatytą laikotarpį, garantijos galiojimas pasibaigia ir ji lieka nepanaudota.

Daugiau informacijos apie garantijas galite rasti čia:Leidinys „Garantijos“.

Teiraukitės dėl banko garantijos

Įmonės pavadinimas*
Įmonės kodas*
Vardas, pavardė*
Telefonas*
El. paštas*
Klausimas

Atsakydami į šioje formoje pateiktas užklausas galėsime suteikti tik bendro pobūdžio informaciją apie verslo finansavimo produktus ir paslaugas. Jei turite klausimų, susijusių su Jūsų įmonės finansine informacija, prašome prisijungti prie interneto banko arba skambinkite mums tel. 1633. Skambinant iš užsienio tel. +370 5 268 4422.

Į pateiktus klausimus atsakome darbo dienomis 8–18 val. Jeigu Jums reikalinga skubi informacija, laukiame jūsų skambučių tel. 1633. Iš užsienio skambinkite tel. +370 5 268 4422.

Informacija apie potencialią riziką

  • Garantijos užsakovui – kad garantijos gavėjas nepagrįstai pateiks mokėjimo reikalavimą pagal garantiją.
  • Garantijos gavėjui – banko įsipareigojimas pagal garantiją yra patikimas tiek, kiek yra patikimas ir nerizikingas pats bankas, išleidęs banko garantiją.
  • Banko garantija yra pirmo pareikalavimo ir bankas nenagrinėja kliento ginčų su garantijos gavėju dėl garantija užtikrintų įsipareigojimų vykdymo - bankas sumoka pagal garantiją gavęs pirmą garantijos gavėjo mokėjimo reikalavimą, atitinkantį garantijos sąlygas, ir klientas privalo nedelsdamas sumokėti bankui tokią pastarojo sumokėtą sumą, o jeigu garantijos išdavimui klientas deponavo lėšas – bankas sumoka pagal garantiją iš kliento deponuotų lėšų gavęs pirmą garantijos gavėjo mokėjimo reikalavimą, atitinkantį garantijos sąlygas. Netinkamas finansinių įsipareigojimų vykdymas didina Jūsų finansavimosi kaštus ir gali neigiamai įtakoti Jūsų kredito istoriją, o jei sutartis bus nutraukta Jums ją iš esmės pažeidus, gali būti pradėtas priverstinis skolos išieškojimas ir galite netekti nuosavybės teisės į įkeistą turtą.
Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.