Banko garantijos

Garantija – tai vienašalis raštiškas banko įsipareigojimas visiškai arba iš dalies sumokėti garantijos gavėjui nustatytą pinigų sumą jam pateikus mokėjimo reikalavimą ir kitus garantijoje nurodytus dokumentus, jeigu įmonė, už kurią garantavo bankas, prievolės neįvykdys arba įvykdys ją netinkamai.

  • Banko garantija demonstruoja įmonės finansinį stabilumą.
  • Banko garantija užtikrina įmonės mokestinių bei sutartinių įsipareigojimų vykdymą.
  • Banko garantijos yra nepriklausomos nuo sutarties ir apmokamos pagal garantijos gavėjo pateiktą mokėjimo reikalavimą.
Naujiena! „Swedbank“, AB gali išduoti garantiją nuotoliniu būdu. Klientai, besinaudojantys interneto banku verslui, turi galimybę nuotoliniu būdu pateikti prašymą garantijai ir pasirašyti garantijos sutartį. Klientui pageidaujant bankas pasirašo garantiją elektroniniu parašu ir nusiunčia ją kliento nurodytu elektroniniu paštu.

Garantijos ir jų rūšys:

  • Pagrindinės banko garantijų rūšys

  • Pagrindinės banko garantijos suteikimo sąlygos

  • Garantijų įkainiai

  • Dažniausiai užduodami klausimai

Garantijų panaudojimas (procesas)

  1. Šalys susitaria dėl banko garantijos atitinkamiems sutartiniams įsipareigojimams užtikrinti.
  2. Garantijos pareiškėjas kreipiasi į savo banką dėl garantijos išleidimo.
  3. Bankas išleidžia garantiją.
  4. Garantija pateikiama garantijos gavėjui: 1) rašto pavidalu, 2) per garantijos gavėjo banką.
  5. Įvykus netinkamam sutartiniu įsipareigojimų vykdymui garantijos gavėjas pateikia mokėjimo reikalavimą pagal garantiją ir garantijos pareiškėjo bankas sumoka reikalaujamą sumą garantijos gavėjui. Įvykdžius sutartinius įsipareigojimus per garantijoje nustatytą laikotarpį, garantijos galiojimas pasibaigia ir ji lieka nepanaudota.

Daugiau informacijos apie garantijas galite rasti čia:Leidinys „Garantijos“.

Teiraukitės dėl banko garantijos

Atsakydami į šioje formoje pateiktas užklausas galėsime suteikti tik bendro pobūdžio informaciją apie verslo finansavimo produktus ir paslaugas. Jei turite klausimų, susijusių su Jūsų įmonės finansine informacija, prašome prisijungti prie interneto banko arba skambinkite mums tel. 1633. Skambinant iš užsienio tel. +370 5 268 4422.

Į pateiktus klausimus atsakome darbo dienomis 8–18 val. Jeigu Jums reikalinga skubi informacija, laukiame jūsų skambučių tel. 1633. Iš užsienio skambinkite tel. +370 5 268 4422.

Įmonės pavadinimas*
Įmonės kodas*
Vardas, pavardė*
Telefonas*
El. paštas*
Klausimas

Informacija apie potencialią riziką

  • Garantijos užsakovui – kad garantijos gavėjas nepagrįstai pateiks mokėjimo reikalavimą pagal garantiją.
  • Garantijos gavėjui – banko įsipareigojimas pagal garantiją yra patikimas tiek, kiek yra patikimas ir nerizikingas pats bankas, išleidęs banko garantiją.
  • Banko garantija yra pirmo pareikalavimo ir bankas nenagrinėja kliento ginčų su garantijos gavėju dėl garantija užtikrintų įsipareigojimų vykdymo - bankas sumoka pagal garantiją gavęs pirmą garantijos gavėjo mokėjimo reikalavimą, atitinkantį garantijos sąlygas, ir klientas privalo nedelsdamas sumokėti bankui tokią pastarojo sumokėtą sumą, o jeigu garantijos išdavimui klientas deponavo lėšas – bankas sumoka pagal garantiją iš kliento deponuotų lėšų gavęs pirmą garantijos gavėjo mokėjimo reikalavimą, atitinkantį garantijos sąlygas. Netinkamas finansinių įsipareigojimų vykdymas didina Jūsų finansavimosi kaštus ir gali neigiamai įtakoti Jūsų kredito istoriją, o jei sutartis bus nutraukta Jums ją iš esmės pažeidus, gali būti pradėtas priverstinis skolos išieškojimas ir galite netekti nuosavybės teisės į įkeistą turtą.