Jūsų kodų kortelė taps suvenyru

Nuo 2019 m. rugsėjo 1 d. nustos galioti kodų kortelės, su kuriomis galima jungtis prie interneto banko ir tvirtinti mokėjimo pavedimus bei kitas bankines operacijas. Tai reiškia, kad nuo minėtos datos kodų kortelės nustos veikti ir su jomis nebebus galima nei prisijungti, nei patvirtinti bankinių operacijų.

Taip pat atkreipiame Jūsų dėmesį, kad kodų kortelės funkcionalumai bus ribojami palaipsniui. Pirmasis jų – nuo š. m. gruodžio 3 d. nebeliks galimybės prie „Swedbank“ išmaniosios programėlės prisijungti su kodų kortele. Apie kitus galimus kodų kortelių panaudojimo ribojimus pranešime ne vėliau nei prieš du mėnesius.

Iš anksto rūpinamės, kad šie pokyčiai nesukeltų Jums nepatogumų ir kviečiame jau dabar pradėti naudoti išmanų ir nemokamą prisijungimo būdą „Smart-ID“.

Šie pokyčiai įgyvendinami atsižvelgus į ženkliai išaugusį klientų naudojimąsi elektronine bankininkyste ir su tuo susijusia būtinybe klientų identifikavimui naudoti tik patogias ir aukščiausius saugumo standartus užtikrinančias priemones. Papildomą dėmesį šiai sričiai skirti skatina ir kitų metų rugsėjį įsigaliosiantys Mokėjimų paslaugų direktyvoje (Nr. 2015/2366) nustatyti aukštesni saugumo reikalavimai. Šiuo metu naudojantis kodų kortelėmis dalį veiksmų reikia tvirtinti papildomais SMS kodais, todėl procesas tapo ilgesnis ir mažiau patogus. Tam, kad ateityje kodų kortelės užtikrintų mūsų siekiamą saugumo lygį, reikėtų įdiegti papildomų saugumo sprendimų, kurie prisijungimą ir operacijų tvirtinimą dar labiau komplikuotų ir prailgintų.

Kas yra „Smart-ID“?

  • Tai išmanus ir ypač patogus prisijungimo prie interneto banko ir išmaniosios banko programėlės būdas.
  • Su „Smart-ID“ prisijungti prie internetinės bankininkystės ir bankines operacijas tvirtinti galėsite vien savo išmaniuoju telefonu.
  • „Smart-ID“ yra saugus, greitas ir nieko nekainuoja.

Ko reikia, kad galėtumėte naudotis prisijungimo būdu „Smart-ID“?

  • Jūsų išmaniojo telefono;
  • banke patvirtinto telefono numerio.

Jeigu turite abu – parsisiųskite „Smart-ID“, susikurkite paskyrą ir aktyvinkite ją savo telefone:

Naudojimo ir saugumo reikalavimai

Ką daryti, jei Jūsų telefono numeris nepatvirtintas banke?

„Smart-ID“ saugumo politika reikalauja turėti banko patvirtintą telefono numerį.

Jei Jūsų telefono numeris nepatvirtintas, tai paprastai ir greitai padarysite užsukę į artimiausią „Swedbank“ padalinį.

Jei norėsite atvykti į padalinį užsiregistruokite internetu ir į pasirinktą padalinį atvykite norimu laiku.
Užsiregistruoti

Atvykstant į banko padalinį būtinai su savimi turėkite galiojantį asmens tapatybės dokumentą, turimą prisijungimo priemonę ir savo mobilųjį telefoną.

Ką daryti, jei negalite parsisiųsti ir naudoti „Smart-ID“?

Svarbu žinoti tai, kad prisijungimo būdo „Smart-ID“ parsisiųsti ir naudoti nepavyks, jei:

  • neturite ir neplanuojate įsigyti išmaniojo telefono;
  • jūsų amžius – iki 6 m. imtinai;
  • neturite lietuviško, estiško arba latviško asmens kodo.

Tokiu atveju savo kodų kortelę Jums reikia iškeisti į kodų generatorių. Rekomenduojame nelaukti kodų kortelių galiojimo pabaigos kitąmet ir iškeisti ją į kitą prisijungimo priemonę kuo anksčiau.

Privatiems klientams kodų generatoriaus standartinė išdavimo kaina 8.69 Eur.

„Swedbank“ Jaunimo programos ir „Senjorų programos“ paslaugų planų naudotojams bei „Pagrindinės mokėjimo sąskaitos paslaugos“ paslaugų plano naudotojams kodų generatorius išduodamas be papildomo mokesčio.

Verslo klientams standartinė kodų generatoriaus išdavimo kaina – 8.69 Eur.

Bet kurio Paslaugų plano „Verslu“ turėtojui vienas PIN kodų generatorius išduodamas nemokamai.

Įsigyti kodų generatorių galite artimiausiame „Swedbank“ padalinyje.

Užsiregistruokite internetu ir į pasirinktą padalinį atvykite norimu laiku.
Užsiregistruoti

Turėkite omenyje, kad prisijungti prie mūsų interneto banko ir išmaniosios programėlės galima ir naudojant M. parašą bei savo ID kortelę. Daugiau informacijos apie šiuos būdus rasite interneto banke.

Jeigu kils kitų klausimų ar neaiškumų dėl kodų kortelių galiojimo pabaigos ir jų iškeitimo į kitas prisijungimo priemones, paskambinkite mums tel. 1884 arba parašykite e. paštu info@swedbank.lt. Mielai padėsime ir patarsime.