Kliento klausimynas fiziniams asmenims (Principas „Pažink savo klientą“)

Mes, kaip ir kiti bankai, savo veikloje privalome laikytis principo „Pažink savo klientą“ (angl. „KYC“). Laikytis šio principo mus įpareigoja teisės aktai, todėl tam, kad laikytumėmės jų reikalavimų, užtikrintume geresnį aptarnavimą ir dėl saugumo priežasčių prašome savo klientų pateikti mums tam tikrą informaciją:

  • kontaktinius duomenis, pilietybę, gyvenamąją vietą, veiklos sritį ir kt.;
  • periodiškai siunčiame prašymus pateikti arba atnaujinti informaciją;
  • prireikus prašome papildomų duomenų apie konkretų sandorį (pavyzdžiui, apie lėšų, pervestų į kliento sąskaitą, kilmę).

Mano duomenys

Prašome prisijungti, jei norite peržiūrėti savo duomenis. Jeigu nesinaudojate interneto banku arba šiuo metu negalite prisijungti, atsispausdinkite klausimyną, užpildykite jį ir atneškite į artimiausią „Swedbank“ padalinį.

Jeigu Jūsų duomenys pasikeitė, prašome atnaujinti juos, kad prireikus mes visada galėtumėme greitai su Jumis susisiekti.

Naudinga informacija

  • Kodėl bankai prašo savo klientų pateikti apie save informaciją?

    Banko ir klientų santykiai yra pagrįsti tarpusavio pasitikėjimu. Mums svarbu, kad mūsų klientai mumis pasitikėtų, todėl mes reguliariai viešai skelbiame savo finansinius rezultatus ir kitas veiklos ataskaitas. Atitinkamai prašome savo klientų, kad ir jie pateiktų apie save tam tikrą informaciją.

    Informacijos pateikimas yra svarbus dėl kelių priežasčių. Pirma, bankus saisto labai griežti teisės aktų reikalavimai, įpareigojantys įgyvendinti principą „Pažink savo klientą“. Šio principo įgyvendinimas yra susijęs su tarptautinių pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo prevencijos priemonių taikymu. Bankai privalo užtikrinti, kad jų infrastruktūra nesinaudotu piktavaliai asmenys arba asmenys, keliantys grėsmę kitiems.

    Kita svarbi priežastis yra ta, kad bankai rūpinasi savo klientų ir jų sąskaitų saugumu. Turėdami naujausius duomenis, mes galime lengviau užtikrinti sąskaitų saugumą, užkirsti kelią neteisėtiems sukčiautojų veiksmams, sustabdyti įtartinus sandorius ir tokiu būdu apsaugoti savo klientus nuo finansinių nuostolių.

  • Ar šie reikalavimai taikomi ir kitiems bankams?

    Taip, nacionaliniai bei tarptautiniai teisės aktai įpareigoja ir kitus šalies bankus taikyti principą „Pažink savo klientą“.
  • Kurios institucijos turi teisę gauti mano pateiktus duomenis?

    Visiems duomenims, kuriuos Jūs mums pateikiate, yra taikomos griežtos saugumo ir konfidencialumo taisyklės.

    Klientų duomenis mes atskleidžiame trečiosioms šalims tik gavę raštišką kliento sutikimą arba kai duomenis atskleisti reikalauja teisės aktai (pvz., notarui, policijai, mokesčių inspekcijai ar muitinės įstaigai).

    Informacija renkama ne tam, kad būtų perduota kitoms institucijoms. Jūsų pateikta informacija saugoma atsakingai. Tam tikrais atvejais ir kai to reikia, įgaliotosios institucijos (teisėsaugos, mokesčių administravimo ir kt.) turi teisę kreiptis į bankus ir prašyti informacijos apie klientą. Tokiu atveju bankas pagal teisės aktus privalės suteikti tokią informaciją.

  • Kaip bankas užtikrina mano duomenų saugumą?

    • Bankai privalo užtikrinti kliento tapatybės, sąskaitų, indėlių ir sandorių slaptumą.
    • Informacija apie klientus ir jų sandorius, kurią gauna bankas, teikdamas finansines paslaugas pagal atitinkamą sutartį, yra neatskleistina informacija.
    • Bankas tokią informaciją gali atskleisti tik patiems klientams arba jų teisėtiems atstovams, išskyrus Lietuvos Respublikos bankų įstatyme nustatytus atvejus – valdžios institucijoms ir kitiems asmenims, kaip numatyta šiame įstatyme.
  • Kas gali atsitikti, jeigu aš atsisakysiu pateikti asmens duomenis?

    Jeigu bankui nebus suteikta reikiama informacija, tam tikrais atvejais bankas tokiam klientui nebegalės suteikti paslaugų. Tokiu atveju gali būti taikomi apribojimai naudojimuisi sąskaita, kortele(-ėmis), interneto banku. Pinigai, kurie yra Jūsų sąskaitoje, niekur nedings, tačiau banko paslaugomis Jūs galėsite naudotis tik po to, kai pateiksite reikiamą informaciją.
  • Kokie asmenys laikomi politikoje dalyvaujančiais asmenimis?

    Prašome pateikti informaciją, jeigu Jūs esate Politikoje dalyvaujantis asmuo arba tokio asmens Artimasis šeimos narys/Artimas pagalbininkas. Atkreipiame dėmesį, kad jei Jūs esate Politikoje dalyvaujančio asmens Artimasis šeimos narys/Artimas pagalbininkas, turite pateikti prašomą informaciją ir apie šį Politikoje dalyvaujantį asmenį. Asmenų, kurie laikomi Politikoje dalyvaujančiais asmenimis, šių asmenų Artimaisiais šeimos nariais ar Artimais pagalbininkais, apibrėžimą galite rasti čia.
  • Kokiomis kalbomis galima pildyti deklaraciją?

    Lietuvių, anglų, rusų kalbomis.
  • Kokie teisės aktai reglamentuoja „Pažink savo klientą“ principo taikymą, įskaitant duomenų tvarkymo procedūras?

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.