Kodų kortelių saugumo stiprinimas

Papildomi SMS saugumo kodai naudojantis kodų kortelėmis

Naudojantis kodų kortele, kai kuriuos veiksmus ir pervedimus interneto banke bei išmaniojoje programėlėje reikia patvirtinti ne tik kodu iš kodų kortelės, bet ir papildomu saugumo kodu, gautu SMS žinute. Tokie saugumo kodai siunčiami į kliento mobilaus telefono numerį, kurį jis nurodė bankui. SMS žinutės, kuriomis siunčiami saugumo kodai, klientams yra nemokamos.

Klientams, kurie dažnai atlieka mokėjimus didesnėmis sumomis, rekomenduojame prie interneto banko jungtis su el. parašu arba įsigyti PIN kodų generatorių. PIN kodų generatorių galite įsigyti artimiausiame „Swedbank“ padalinyje.

Kokiais atvejais reikės suvesti papildomą saugumo kodą?

Papildomą saugumo kodą, gautą SMS žinute, reikės įvesti atliekant mokėjimus, kurie viršija tokius limitus:

Vieno mokėjimo limitas Dienos limitas
Mokėjimai į sąskaitas kitose mokėjimo įstaigose 30 eurų 150 eurų
Mokėjimai į sąskaitas „Swedbank“ - 300 eurų

Taip pat papildomo saugumo kodo reikės:

  • sudarant ir keičiant periodinių mokėjimų sutartis bei E.sąskaitos automatinio apmokėjimo sutartis;
  • keičiant neskelbtinus mokėjimo duomenis (pvz. pateikiant ir keičiant mobiliojo telefono numerį, kuriuo siunčiamas SMS su papildomu saugumo kodu);
  • keičiant mokėjimo ruošinių nustatymus, kuriais yra tvarkomas patikimų lėšų gavėjų sąrašas.

Mokėjimų ruošiniai: pervedimus galite atlikti paprasčiau

Jūs galėsite išjungti papildomų SMS kodų siuntimą, kai mokėjimas atliekamas gavėjams, išsaugotiems Jūsų mokėjimų ruošinių sąraše. Tokiu atveju, pervedant pinigus šiems gavėjams, papildomo saugumo kodo įvesti nereikės nepriklausomai nuo sumos.

Kaip pateikti bankui mobilaus telefono numerį?

Jeigu mobilaus telefono numerio savarankiškai neužregistravote „Swedbank“ interneto banke iki 2016-03-31, tai galite padaryti artimiausiame „Swedbank“ padalinyje. Savarankiškai interneto banke telefono numerį galite pateikti tik tuo atveju, jeigu prisijungimui naudojate el. parašą.

Saugumas

Atminkite, kad banko darbuotojai patys klientams neskambina ir neprašo pateikti interneto banko prisijungimo duomenų (pvz., vartotojo ID, slaptažodžio, kodo iš kodų kortelės). Tik tuo atveju, kai klientas pats paskambina banko telefonu 1884 (privatiems klientams) arba 1633 (verslo klientams), jo gali būti prašoma pateikti vartotojo ID ir kodą iš kodų kortelės.

Siekiant užtikrinti saugumą, mobilųjį telefoną reikia apsaugoti saugos kodu. Niekam neatskleiskite fakto, kad konkretus telefono numeris yra naudojamas papildomoms saugumo žinutėms gauti.

Jeigu praradote telefoną, nedelsiant informuokite apie tai mus tel. 1884 (privatiems klientams) arba 1633 (verslo klientams).

Daugiau informacijos rasite čia.

Klausimai - atsakymai

  • Kodėl negaunu SMS žinutės su patvirtinimo kodu?

    Bankas SMS žinutes su saugumo kodais išsiunčia iškart, vos Jums paspaudus mygtuką interneto banke. Kai kuriais atvejais (pvz., esant užsienyje arba pasitaikius didesniam operatorių tinklų apkrovimui), SMS žinutės gali vėluoti dėl priežasčių, kurios nuo banko nepriklauso. Tais atvejais, kai SMS žinutės apskritai nepasiekia gavėjo, dažniausiai tai būna susiję su pačiu telefonu arba teleoperatorių paslaugų teikimu. Tokiais atvejais klientas negauna ne tik banko siunčiamų žinučių, bet apskirtai jokių SMS žinučių. SMS žinučių negavimo priežastys gali būti kelios:
    • Apribotas arba sustabdytas paslaugų teikimas: Kai kurias atvejais teleoperatorius gali apriboti arba sustabdyti paslaugų teikimą (ne tik SMS žinučių siuntimą, bet ir jų gavimą). Skirtingi operatoriai tokių veiksmų gali imtis dėl skirtingų aplinkybių: nepakankamo sąskaitos likučio, pasibaigusio sąskaitos galiojimo laiko, įsiskolinimo, gauto pranešimo dėl SIM kortelės blokavimo, viršyto kredito limito, t.t. Daugiau informacijos gali suteikti operatorius.
    • Neteisingi SMS žinučių nustatymai: Telefone gali būti neteisingi SMS žinučių gavimo nustatymai, dėl kurių SMS žinutės nepasiekia gavėjo.
    • Naudojate Windowsphone operacinę sistemą: „Windowsphone“ operacinėje sistemoje žinutės, kurių siuntėjas yra nurodytas raidėmis, o ne skaičiais (pvz., SWEDBANK, o ne 1633), yra automatiškai blokuojamos. Tokiu atveju reikėtų telefono nustatymuose išjungti tokių siuntėjų įtraukimą į nepageidaujamų siuntėjų sąrašą.
  • Ar SMS sprendimas veikia esant užsienyje?

    Taip, būdami užsienyje taip pat galėsite gauti SMS žinutes su saugumo kodais. Tačiau siekiant nepatirti nepatogumų dėl galimų tarptinklinių trikdžių, dažniau keliaujantiems klientams rekomenduotume naudotis PIN generatoriumi.
  • Kokį telefono numerį galima registruoti saugumo žinutėms gauti?

    Registruoti galima bet kokį mobilaus telefono numerį, nepriklausomai nuo operatoriaus. Jeigu gyvenate užsienyje, galite registruoti ir užsienio operatorių telefonų numerius. Vienas telefono numeris banko sistemoje gali būti užregistruotas tik vieną kartą.
  • Kokiais tikslais bus naudojamas mano užregistruotas telefono numeris?

    Jūsų pateiktas telefono numeris bus naudojamas saugumo SMS žinutėms siųsti. Taip pat galite interneto banke pažymėti, kad šis numeris būtų naudojamas kaip Jūsų kontaktinis numeris. Šis telefono numeris bus naudojamas ir informaciniams pranešimams („Pranešimų centro“ paslaugai), jei esate juos užsisakę ar užsisakysite ateityje.
  • Ką daryti, jei praradau telefoną, kurį registravau saugumo žinutėms gauti?

    Nedelsiant kreipkitės į banką tel. 1884 (privatiems klientams) arba 1633 (verslo klientams).
  • Ką daryti, jei noriu pasikeisti telefono numerį, kurį registravau saugumo žinutėms gauti?

    Numerį pasikeisti galite artimiausiame „Swedbank“ padalinyje. Savarankiškai interneto banke telefono numerį pasikeisti galite tik tuo atveju, jeigu turite prieigą tiek prie seno, tiek prie naujojo savo telefono numerio. Kitu atveju prisijunkite su el. parašu.
  • Kodėl buvo įvesti papildomi saugumo kodai naudojantis kodų kortele?

    2016 metais įsigalioja Lietuvos banko priimti „Minimalūs saugumo reikalavimai, keliami internetu atliekamiems mokėjimams“. Šis dokumentas įpareigojo bankus sustiprinti elektroninės bankininkystės saugumo priemones.
  • Ar turiu pateikti bankui savo telefono numerį, jei kodų kortelė nėra mano pagrindinė identifikavimo priemonė?

    Jeigu prie interneto / mobilaus banko dažniausiai jungiatės su m. parašu (arba kita e. parašo forma), bet Jums yra išduota kodų kortelė, rekomenduojame visgi pateikti savo mobilaus telefono numerį. Bankas nevaldo e. parašo sistemos, todėl negali užtikrinti, kad ji visuomet veiks stabiliai. Tais atvejais, jeigu Jums nepavyktų prisijungti su m. parašu, visada galėsite pasinaudoti banko išduota kodų kortele.
  • Kodėl pasirinktas būtent SMS sprendimas?

    Ieškodami sprendimo, kuris atitiktų naujus griežtesnius reikalavimus, stengėmės, kad klientams tai sukeltų kuo mažiau rūpesčių. Todėl sukūrėme tokį sprendimą, kuris nereikalautų iš klientų įsigyti naują identifikavimo priemonę ir privalomai apsilankyti banko padalinyje.
  • Kokias kitas identifikavimo priemones galiu naudoti, jei nenoriu naudotis SMS sprendimu?

    Kodų kortelė PIN kodų generatorius Mobilus parašas El. parašas su Asmens tapatybės kortele / RC USB
    Limitai vienai banko sąskaitai 1 160 EUR per dieną, 4 000 EUR per mėnesį.

    Taip pat taikomi limitai, kuriuos viršijus mokėjimus reikia papildomai tvirtinti SMS saugumo kodais.

    Plačiau
    Pagal Jūsų pasirinkimą. Pagal Jūsų pasirinkimą. Pagal Jūsų pasirinkimą.
    Išmanioji programėlė/ Mobilus interneto bankas + + + -
    Naudojimas užsienyje + + Gali neveikti kai kuriose šalyse. Veikia bet kurioje šalyje, tačiau tik kompiuteryje, kuriame įdiegta reikalinga įranga.
    Kaina Išdavimas – nemokamas Pakeitimas – 1,45 EUR 8,69 EUR Bankas šią paslaugą teikia nemokamai, tačiau Jūsų mobiliojo ryšio bendrovė gali taikyti mokestį. Bankas šią paslaugą teikia nemokamai, tačiau išduodanti įstaiga gali taikyti mokestį.
    Kur įsigyti Banko padalinyje. Banko padalinyje. Iš Jūsų mobilaus ryšio operatoriaus. Asmens tapatybės kortelę čia. RC USB čia.
    Rekomenduojame Privatiems klientams, kurie interneto banku naudojasi kasdienėms reikmėms: tikrina sąskaitų informaciją, moka mokesčius ir atlieka kitus nedidelius pervedimus. Verslo klientams (mokėjimų tvirtinimui) bei privatiems klientams, atliekantiems pervedimus didesnėmis sumomis. Išmaniosios programėlės privatiems bei verslui naudotojams. Taip pat klientams, atliekantiems pervedimus didesnėmis sumomis. Verslo klientams (sutarčių pasirašymui) bei privatiems klientams, atliekantiems pervedimus didesnėmis sumomis.
Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.