Prisijungimo priemonės ir saugumas

Prie interneto banko ir išmaniosios programėlės junkitės viena ranka

Pristatome „Smart-ID“ – naujos kartos būdą prisijungti prie „Swedbank“ interneto banko ir išmaniosios programėlės. Su „Smart-ID“ prisijungsite:

  • patogiau: prisijungimui teprireiks išmaniojo telefono;
  • greičiau: nebereikės įvesti kodų iš kodų kortelės ar PIN kodų generatoriaus;
  • nemokamai: „Smart-ID“ Jums nieko papildomai nekainuos.

Pradėkite naudoti „Smart-ID“ jau šiandien!

Smart-ID for iOS    Smart-ID for Android

Daugiau apie „Smart-ID“

Išbandykite


Smart-ID


Kodų kortelė

PIN kodų generatorius


M. parašas
E. parašas Asmens tapatybės kortelėje / VĮ Registrų centras USB
Pavedimų dienos ir mėnesio limitai vienai banko sąskaitai Pagal Jūsų pasirinkimą Ne daugiau 1160 EUR per dieną, 4000 EUR per mėnesį Pagal Jūsų pasirinkimą Pagal Jūsų pasirinkimą Pagal Jūsų pasirinkimą
Sutarčių interneto banke pasirašymas Visos Yra išimčių Yra išimčių Visos Visos
Naudojimasis išmaniąja programėle -
Naudojimas užsienyje Gali neveikti kai kuriose šalyse Veikia bet kurioje šalyje, tačiau tik kompiuteryje, kuriame įdiegta reikalinga įranga
Kaina Nemokamas

Išdavimas – nemokamas.

Pakeitimas – 1,45 EUR

Išdavimas – 8,69 EUR.

Pakeitimas – 8,69 EUR

Pagal Jūsų mobiliojo ryšio operatoriaus įkainius Pagal prisijungimo priemonę išduodančios įstaigos nustatytus įkainius
Kur įsigyti

Smart-ID for iOS

Smart-ID for Android

Banko padalinyje Banko padalinyje Jūsų mobiliojo ryšio operatoriaus atstovybėje Asmens tapatybės kortelė;

RC USB

 


„Smart-ID“

Tai naujos kartos būdas leidžiantis prisijungti prie „Swedbank“ interneto banko ir išmaniosios programėlės, patvirtinti pinigų pervedimus, įvairias operacijas bei pasirašyti sutartis be kodų kortelės ar PIN kodų generatoriaus.

„Smart-ID“ – tai paprastas, saugus ir patogus naudoti elektroninis parašas. Jums nereikės ieškoti kodų kortelės ar PIN kodų generatoriaus, kai norėsite prisijungti.

Privalumai

  • Susikurti „Smart-ID“ paskyrą galite bet kuriame savo išmaniajame įrenginyje: telefone, planšetiniame kompiuteryje ar abiejuose.
  • Šį prisijungimo būdą galėsite naudoti jungdamiesi prie „Swedbank“ interneto banko tiek įprastame, tiek planšetiniame kompiuteryje.
  • Norint naudotis „Smart-ID“, Jums nebūtina būti mobilaus ryšio operatoriaus abonentu. „Smart-ID“ veiks visur, kur yra bevielis arba mobilusis interneto ryšys.
  • Su „Smart-ID“ galite jungtis prie „Swedbank“ interneto banko ir banko programėlės. T.y. naudoti taip, kaip šiuo metu naudojate „Swedbank“ išduotą kodų kortelę ar PIN kodų generatorių.

Naudokitės paprastai ir nemokamai

Nepamirškite atsinaujinti „Swedbank“ išmaniosios programėlės, kad galėtumėte jungtis su „Smart-ID“.

Turėdami „Smart-ID“ prie „Swedbank“ interneto banko ir išmaniosios programėlės prisijungsite be kodų kortelės ar PIN kodų generatoriaus ir jums tai nieko nekainuos.

Atsisiųskite

Atsisiųskite iš Google play arba App store ir naudokite „Smart-ID“ programėlę.

Užsiregistruokite

Užregistruokite „Smart-ID“ paskyrą, naudodami norimą tapatybės patvirtinimo būdą. Žiūrėkite video

Prisijunkite

Jungdamiesi prie elektroninės bankininkystės ar elektroninių paslaugų pasirinkite „Smart-ID“. Prisijungimo instrukcija

Naudokitės

Viskas, ko reikia, tai interneto ryšys – tinka ir „Wi-Fi“, ir mobilusis internetas.

 

Video instrukcijos

  • Kaip susikurti ir naudotis „Smart-ID“?

  • Kaip atlikti mokėjimą interneto banke?

  • Kaip atlikti mokėjimą išmaniojoje programėlėje?

 

Apie „Smart-ID“ išmaniosios programėlės kūrėją

Ilgalaikė „Swedbank“ bendradarbiavimo partnerė Baltijos šalyse ir „Smart-ID“ programėlės kūrėja Estijos įmonė „SK ID Solution AS“ jau 15 metų teikia sertifikavimo paslaugas ir išduoda saugius elektroninius parašus.

Daugiau apie „SK ID Solution AS“:

„Smart-ID“ pagalba:

Turite klausimų apie „Smart-ID“?

D.U.K.

„Smart-ID“ ir išmanieji įrenginiai

Paskyros registravimas ir galiojimas

„Smart-ID“ naudojimas

PIN kodai

  • Neteisingai suvedžiau savo PIN kodą. Kiek dar turiu bandymų?

    PIN kodą galite mėginti įvesti tris kartus iš eilės. Įvedus neteisingą PIN kodą trečią kartą, „Smart-ID“ paskyra užblokuojama trims valandoms. Po 3 valandų galite mėginti vėl.

    Antrą kartą įvedus neteisingą PIN kodą tris kartus iš eilės, „Smart-ID“ paskyra bus užblokuota 24 valandoms.

    Praėjus parai ir vėl įvedus neteisingą PIN kodą tris kartus iš eilės, „Smart-ID“ paskyra bus užblokuota galutinai.

  • Ką daryti pamiršus „Smart-ID“ PIN kodus?

    Ištrinkite „Smart-ID“ paskyrą ir susikurkite ją iš naujo bei pasirinkite naujus PIN kodus.

    Ištrinti paskyrą galite „Smart-ID“ programėlėje, naudodamiesi meniu viršutiniame kairiajame kampe.

  • Kur kreiptis susidūrus su trikdžiais naudojantis „Smart-ID“?

    Jei nepavyksta susikurti „Smart-ID“ paskyros, kreipkitės į „Smart-ID“ paslaugos teikėją „SK ID Solutions“. Kontaktinius duomenis rasite čia: https://www.smart-id.com/lt.

    Jei kyla klausimų ar trikdžių jungiantis su „Smart-ID“ prie „Swedbank“ elektroninių paslaugų , susiekite su mumis.

Privalumai lyginant su kitomis prisijungimo priemonėmis

  • Turiu kodų kortelę. Kodėl verta rinktis „Smart-ID“?

    „Smart-ID“ yra alternatyva kodų kortelei, tik gerokai patogesnė.

    „Smart-ID“ yra Jūsų išmaniajame telefone, o telefonas –visada po ranka. Taigi, jungiantis prie interneto banko ar išmaniosios programėlės, Jums nebereikės gaišti laiko ieškant prisijungimo priemonės.

    Be to, naudojantis kodų kortele kai kuriuos mokėjimus reikia tvirtinti papildomais saugumo kodais, gautais SMS žinute. Su „Smart-ID“ mokėjimus atliksite greičiau ir paprasčiau.

    Taip pat, turėdami „Smart-ID“ galite pasikeisti standartinius operacijų limitus į didesnius. Tai galite padaryti atvykę į bet kurį „Swedbank“ padalinį.

  • Turiu PIN kodų generatorių. Kodėl verta rinktis „Smart-ID“?

    „Smart-ID“ yra alternatyva PIN kodų generatoriui, tik gerokai patogesnė.

    „Smart-ID“ yra jūsų išmaniajame telefone, o telefonas – visada po ranka. Taigi, jungiantis prie interneto banko ar išmaniosios programėlės, Jums nebereikės gaišti laiko ieškant prisijungimo priemonės.

    „Smart-ID“ registravimas ir naudojimas jungiantis prie „Swedbank“ e. bankininkystės nieko nekainuoja.

  • Kuo „Smart-ID“ skiriasi nuo M. parašo?

    „Smart-ID“ yra patogi alternatyva M. parašui, kuri veikia naudojant „Wi-Fi“ ar mobilųjį internetą net ir neturint SIM kortelės.

    Norint pradėti naudotis „Smart-ID“ Jums nebūtina niekur eiti. Tereikia parsisiųsti programėlę į savo išmanųjį įrenginį ir užregistruoti paskyrą su šiuo metu turima identifikavimo priemone. „Smart-ID“ registravimas ir naudojimas jungiantis prie „Swedbank“ e. bankininkystės nieko nekainuoja.

Saugumas

Šis sprendimas skirtas jums, jei interneto banku naudojatės tik kasdienėms reikmėms ir neatliekate pervedimų didelėmis sumomis.

Naudojant kodų kortelę nustatomi operacijų limitai kiekvienai banko sąskaitai atskirai (1 160 Eur dienos limitas, 4 000 Eur mėnesio limitas). Pageidaujant didesnių operacijų limitų, būtina įsigyti kitas tapatybės patvirtinimo priemones.

Kodų kortelės išdavimas yra nemokamas, kortelės pakeitimas ją praradus kainuoja 1,45 EUR.

Prisijungimo instrukcija naudojant kodų kortelę privatiems klientams

Naudojantis kodų kortele, kai kuriuos veiksmus interneto banke ir išmaniojoje programėlėje reikia papildomai patvirtinti saugumo kodu, gautu SMS žinute.

Kokias operacijas reikės patvirtinti papildomu saugumo kodu, gautu SMS žinute?

Papildomą saugumo kodą, gautą SMS žinute, reikės įvesti atliekant mokėjimus, kurie viršija tokius limitus:

Vieno mokėjimo limitas Dienos limitas
Mokėjimai į sąskaitas kitose mokėjimo įstaigose 30 EUR 150 EUR
Mokėjimai į sąskaitas „Swedbank“ - 300 EUR

Taip pat papildomo saugumo kodo reikia:

  • sudarant ir keičiant periodinių mokėjimų sutartis bei E.sąskaitos automatinio apmokėjimo sutartis ir kt.;
  • keičiant neskelbtinus mokėjimo duomenis (pvz. pateikiant ir keičiant mobiliojo telefono numerį, kuriuo siunčiamas SMS su papildomu saugumo kodu);
  • keičiant mokėjimo ruošinių nustatymus, kuriais yra tvarkomas patikimų lėšų gavėjų sąrašas;
  • importuojant mokėjimus.

Mokėjimų ruošiniai: pavedimus galite atlikti paprasčiau

Jūs galite išjungti papildomų SMS kodų siuntimą, kai mokėjimas atliekamas gavėjams, išsaugotiems Jūsų mokėjimų ruošinių sąraše. Tokiu atveju, pervedant pinigus šiems gavėjams, papildomo saugumo kodo įvesti nereikia nepriklausomai nuo sumos.

Turite klausimų apie papildomus saugumo kodus?

D.U.K.
  • Kodėl negaunu SMS žinutės su patvirtinimo kodu?

    Bankas SMS žinutes su saugumo kodais išsiunčia iškart, vos Jums paspaudus mygtuką interneto banke. Kai kuriais atvejais (pvz., esant užsienyje arba pasitaikius didesniam operatorių tinklų apkrovimui), SMS žinutės gali vėluoti dėl priežasčių, kurios nuo banko nepriklauso. Tais atvejais, kai SMS žinutės apskritai nepasiekia gavėjo, dažniausiai tai būna susiję su pačiu telefonu arba teleoperatorių paslaugų teikimu. Tokiais atvejais klientas negauna ne tik banko siunčiamų žinučių, bet apskirtai jokių SMS žinučių. SMS žinučių negavimo priežastys gali būti kelios:
    • Apribotas arba sustabdytas paslaugų teikimas: Kai kurias atvejais teleoperatorius gali apriboti arba sustabdyti paslaugų teikimą (ne tik SMS žinučių siuntimą, bet ir jų gavimą). Skirtingi operatoriai tokių veiksmų gali imtis dėl skirtingų aplinkybių: nepakankamo sąskaitos likučio, pasibaigusio sąskaitos galiojimo laiko, įsiskolinimo, gauto pranešimo dėl SIM kortelės blokavimo, viršyto kredito limito, t.t. Daugiau informacijos gali suteikti operatorius.
    • Neteisingi SMS žinučių nustatymai: Telefone gali būti neteisingi SMS žinučių gavimo nustatymai, dėl kurių SMS žinutės nepasiekia gavėjo.
    • Naudojate Windowsphone operacinę sistemą: „Windowsphone“ operacinėje sistemoje žinutės, kurių siuntėjas yra nurodytas raidėmis, o ne skaičiais (pvz., SWEDBANK, o ne 1633), yra automatiškai blokuojamos. Tokiu atveju reikėtų telefono nustatymuose išjungti tokių siuntėjų įtraukimą į nepageidaujamų siuntėjų sąrašą.
  • Ar SMS sprendimas veikia esant užsienyje?

    Taip, būdami užsienyje taip pat galėsite gauti SMS žinutes su saugumo kodais. Tačiau siekiant nepatirti nepatogumų dėl galimų tarptinklinių trikdžių, dažniau keliaujantiems klientams rekomenduotume naudotis PIN generatoriumi.
  • Kokį telefono numerį galima registruoti saugumo žinutėms gauti?

    Registruoti galima bet kokį mobilaus telefono numerį, nepriklausomai nuo operatoriaus. Jeigu gyvenate užsienyje, galite registruoti ir užsienio operatorių telefonų numerius. Vienas telefono numeris banko sistemoje gali būti užregistruotas tik vieną kartą.
  • Kokiais tikslais bus naudojamas mano užregistruotas telefono numeris?

    Jūsų pateiktas telefono numeris bus naudojamas saugumo SMS žinutėms siųsti. Taip pat galite interneto banke pažymėti, kad šis numeris būtų naudojamas kaip Jūsų kontaktinis numeris. Šis telefono numeris bus naudojamas ir informaciniams pranešimams („Pranešimų centro“ paslaugai), jei esate juos užsisakę ar užsisakysite ateityje.
  • Ką daryti, jei praradau telefoną, kurį registravau saugumo žinutėms gauti?

    Nedelsiant kreipkitės į banką tel. 1884 (privatiems klientams) arba 1633 (verslo klientams).
  • Ką daryti, jei noriu pasikeisti telefono numerį, kurį registravau saugumo žinutėms gauti?

    Numerį pasikeisti galite artimiausiame „Swedbank“ padalinyje. Savarankiškai interneto banke telefono numerį pasikeisti galite tik tuo atveju, jeigu turite prieigą tiek prie seno, tiek prie naujojo savo telefono numerio. Kitu atveju prisijunkite su el. parašu.
  • Kodėl buvo įvesti papildomi saugumo kodai naudojantis kodų kortele?

    2016 metais įsigalioja Lietuvos banko priimti „Minimalūs saugumo reikalavimai, keliami internetu atliekamiems mokėjimams“. Šis dokumentas įpareigojo bankus sustiprinti elektroninės bankininkystės saugumo priemones.
  • Ar turiu pateikti bankui savo telefono numerį, jei kodų kortelė nėra mano pagrindinė identifikavimo priemonė?

    Jeigu prie interneto / mobilaus banko dažniausiai jungiatės su m. parašu (arba kita e. parašo forma), bet Jums yra išduota kodų kortelė, rekomenduojame visgi pateikti savo mobilaus telefono numerį. Bankas nevaldo e. parašo sistemos, todėl negali užtikrinti, kad ji visuomet veiks stabiliai. Tais atvejais, jeigu Jums nepavyktų prisijungti su m. parašu, visada galėsite pasinaudoti banko išduota kodų kortele.
  • Kodėl pasirinktas būtent SMS sprendimas?

    Ieškodami sprendimo, kuris atitiktų naujus griežtesnius reikalavimus, stengėmės, kad klientams tai sukeltų kuo mažiau rūpesčių. Todėl sukūrėme tokį sprendimą, kuris nereikalautų iš klientų įsigyti naują identifikavimo priemonę ir privalomai apsilankyti banko padalinyje.

Tai elektroninis prietaisas, kuris generuoja atsitiktinius vienkartinius kodus. Ši priemonė tinka tiems, kurie atlieka daugiau pavedimų, dažnai keliauja arba valdo didesnes pinigų sumas.

PIN kodų generatoriaus kaina yra 8,69 EUR.

Prisijungimo instrukcija naudojant PIN kodų generatorių privatiems klientams

Jungdamiesi prie interneto banko patvirtinti savo tapatybę ir atliekamas operacijas galite mobiliuoju elektroniniu parašu (M. parašu arba mobiliu parašu). Norint juo pasinaudoti, reikia turėti mobilųjį telefoną su specialia SIM kortele bei vesti į jį savo M. parašo PIN kodą.

Dėl M. parašo įsigijimo kreipkitės į savo mobiliojo ryšio operatorių.

Prisijungimo instrukcija naudojant M.parašą privatiems klientams

Tai saugus ir patikimas identifikavimo būdas, tačiau jis negali būti naudojamas mobiliuosiuose įrenginiuose. Jūsų kompiuteris turi būti papildomai paruoštas el. parašo (ID / USB) naudojimui ir Jūs galėsite naudoti el. parašą tik šiame konkrečiame kompiuteryje.

Norint naudotis šia identifikavimo priemone jums reikės įsigyti kortelės skaitytuvą. Kainos pateikiamos čia.

Kaip įsigyti:

Kaip paruošti kompiuterį:

Prisijungimo instrukcija naudojant Asmens tapatybės kortelę / VĮ Registrų centro USB privatiems klientams

Ką daryti praradus prisijungimo duomenis?

Jeigu pametėte savo interneto banko prisijungimo kodus arba įtariate, kad prisijungimo duomenis galėjo sužinoti pašaliniai asmenys, nedelsiant skambinkite mums bet kuriuo metu. Bankas iškart užblokuos prieigą prie Jūsų interneto banko paskyros ir po blokavimo niekas negalės pasinaudoti Jūsų sąskaitoje esančiomis lėšomis. Jūsų skambučių dėl interneto banko blokavimo laukiame visą parą:

  • Privatiems klientams: telefonu 1884 (arba +370 5 268 4444)
  • Verslo klientams: telefonu 1633 (arba +370 5 268 4422)

Bankas taip pat automatiškai blokuoja prieigą prie interneto banko, jei 5 kartus neteisingai bus įvesti prisijungimo duomenys (naudotojo ID ar nuolatinis slaptažodis, ar kodas iš kodų kortelės / PIN kodų generatoriaus). Atsiblokuoti vieną kartą galite paskambinę telefonu 1884 / 1633 (darbo dienomis 8–20 val. ir šeštadienį 9–16 val.)

Apsaugokite savo internetinės bankininkystės prisijungimo kodus

  • Jokiomis aplinkybėmis neatskleiskite savo slaptų internetinės bankininkystės kodų kitiems asmenims, įskaitant šeimos narius, draugus ar banko darbuotojus. Jeigu norite, kad Jūsų šeimos nariai galėtų valdyti, tvarkyti ir disponuoti lėšomis Jūsų sąskaitoje (-ose), ar, kad Jūsų įmonės darbuotojai galėtų valdyti pinigus Jūsų įmonės sąskaitoje (-ose), paprašykite, kad bankas suteiktų jiems tokią teisę savo vardu ir su savo turimomis tapatybės nustatymo priemonėmis jungtis prie Jūsų interneto banko, o Jūs bet kada galėsite tą teisę panaikinti. Nepamirškite, kad visi internetinės bankininkystės prisijungimo duomenys (vartotojo ID, kodai, slaptažodžiai ir t.t.) yra raktas, saugantis prieigą prie Jūsų pinigų.
  • Laikykite kodų kortelę kitiems asmenims nepasiekiamoje vietoje. Nerašykite savo ID numerio ant kortelės.
  • Niekada nesiųskite internetinės bankininkystės prisijungimo duomenų el. paštu.
  • Niekur neužsirašykite savo nuolatinio slaptažodžio, o įsiminkite ir keiskite jį reguliariai - patartina ne rečiau kaip kas 40 dienų.
  • Įmonės darbuotojai turi turėti savo vardu išduotas asmenines identifikacines priemones, su kuriomis jungiasi prie internetinės bankininkystės. Dalintis viena identifikavimo priemone griežtai draudžiama.
  • Jūsų nuolatinis slaptažodis turėtų būti sunkiai atspėjamas, jį turėtų sudaryti nelogiškas skaičių, raidžių ir kitų simbolių derinys. Telefonų numeriai, vardai ir kita su Jumis susijusi informacija neturėtų būti naudojama. Pasirinkite slaptažodį, kurį sudaro 8-16 simbolių.
  • Jūsų PIN kodas neturėtų sutapti su bet kuria Jūsų telefono numerio dalimi. Venkite PIN, kuris yra panašus į datas.
  • Pakeiskite savo nuolatinį slaptažodį arba PIN kodą nedelsiant, jeigu įtariate, kad kiti asmenys galėjo sužinoti Jūsų internetinės bankininkystės prisijungimo duomenis.

Įtartini el. laiškai arba skambučiai. Būkite atsargūs!

Jeigu sulauktumėte įtartino skambučio ar el. laiško nuo tariamo „banko darbuotojo“ arba „pareigūno“, kuriame Jūsų būtų prašoma atskleisti slaptus prisijungimo duomenis – jokiu būdu nepateikite jokios informacijos. Nei banko darbuotojai, nei teisėsaugos ar kitų institucijų atstovai niekada nesikreipia į gyventojus prašydami atskleisi interneto banko duomenis (slaptažodžius, kodus, t. t.). Tokią taktiką dažnai naudoja sukčiai, kurių tikslas – išvilioti reikiamą informaciją ir pasisavinti sąskaitoje esančias lėšas. Taip pat būkite budrūs ir neatidarinėkite įtartinų el. laiškų, kurių prisegtukuose gali būti siunčiami duomenis vagiantys virusai. Įsitikinkite, ar jungiatės prie interneto banko paslaugos tinkamu adresu (https://ib.swedbank.lt)

Atkreipkite dėmesį:

  • Niekada niekam neatskleiskite slaptos prisijungimui naudojamos informacijos, jei pats neskambinate banko telefonu.
  • Apie bet kokius įtartinus laiškus ar skambučius nedelsiant informuokite banką.
  • Neaktyvuokite nuorodų ir neatidarinėkite prisegtų failų įtartinuose el. laiškuose.
  • Atminkite – bankas niekada nesiunčia el. laiškų, kuriuose prašoma pateikti naudotojo ID, slaptažodį ar kodų kortelių numerius, taip pat nesiunčia nuorodų į internetinius puslapius, kuriuose reikia įvesti Jūsų duomenis.
  • Bankas niekada nesiunčia el. laiškų, kuriuose prašoma įdiegti papildomą programinę įrangą siekiant pagerinti interneto banko naudojimosi galimybes.

Jeigu buvote atsidūrę panašioje situacijoje, praneškite apie įvykį mums el. pašto adresu phishing@swedbank.lt arba skambindami telefonu 1884 (skambinant iš užsienio +370 5 268 4444) - privatiems klientams arba 1633 (skambinant iš užsienio +370 5 268 4422) - verslo klientams.

Naršymo sesijos pabaiga

Jeigu prisijungus prie interneto banko 15 minučių nėra vykdomi jokie veiksmai, prisijungimo sesija nutraukiama. Tuomet būsite paprašyti vėl suvesti prisijungimo duomenis. Laiko limitai apsaugo tuo atveju, jeigu naudotojas pamiršta atsijungti nuo savo paskyros baigęs darbą interneto banke.

Sesijos sertifikatas

Visas interneto banko duomenų srautas yra šifruojamas.

Interneto banko puslapio sertifikatas

Prieš įvesdami savo prisijungimo duomenis, įsitikinkite, kad interneto naršyklės adreso laukelyje yra „Swedbank“ interneto banko adresas, kuris prasideda https://. Naršyklės lange taip pat matysite ženkliuką

Naudodamiesi interneto banku savo kompiuteryje vadovaukitės šiomis saugumo rekomendacijomis:

  • Įsidiekite antivirusinę programinę įrangą ir pasirinkite automatinį atnaujinimą (bent vienas automatinis atnaujinimas per dieną).
  • Įsidiekite lokalią ugniasienę (angl. firewall). Ji turėtų būti sukonfigūruota taip, kad neleistų prie Jūsų kompiuterio jungtis iš interneto.
  • Reguliariai parsisiųskite visos programinės įrangos atnaujinimus, susijusius su saugumu.
  • Naudokite naujausią prieinamą Jūsų naršyklės versiją ir operacinę sistemą.
  • Įjunkite programinės įrangos automatinius atnaujinimus.

Naudodamiesi interneto banku mobiliuosiuose įrenginiuose (telefonuose, planšetiniuose kompiuteriuose) vadovaukitės šiomis saugumo rekomendacijomis:

  • Siųskitės programėles tik iš patikimų el. parduotuvių, tokių kaip, App Store, Google Play bei Windows Phone Apps – Microsoft store.
  • „Nenulaužinėkite“ savo mobiliojo įrenginio norėdami apeiti apribojimus, kuriuos nustatė mobiliojo ryšio tiekėjas arba įrenginio gamintojas. Tokie veiksmai pašalins apsaugą, įdiegtą Jūsų įrenginyje.
  • Naudokite naujausią prieinamą Jūsų naršyklės versiją ir operacinę sistemą.

Naršykite saugiai

  • Su įtartinais failais elkitės atsargiai. Neatidarykite prisegtų dokumentų, gautų iš nepažįstamų siuntėjų, jeigu nesate įsitikinę, kad tai daryti yra saugu. Be to, būkite budrūs atidarinėdami failus, gautus ir iš Jums pažįstamų siuntėjų – jų kompiuteriai taip pat gali būti užkrėsti virusu arba šnipinėjimo programa. Dažniausiai virusai būna failuose, kurie baigiasi plėtiniais .exe, .com, .bat, .vb, .vbs, .js, .scr ir .pif. Virusų taip pat gali būti Microsoft Office dokumentuose, todėl visuomet pravartu elgtis apdairiai juos atidarant ir pasirinkti „Ne“, kai Word programa klausia, ar norite paleisti makro (programos skriptą).
  • Užbaigę interneto banko sesiją, atsijunkite (paspaudę „Atsijungti“) ir uždarykite interneto naršyklę.

Patikrinkite kompiuterio saugumą

Norėdami patikrinti, ar kompiuteryje nėra virusų, galite naudoti ir nemokamas internetines virusų skenavimo programas:

Elektroninių paslaugų teikimo sutartis

Sudarydami sutartį Jūs galite:

  • pasirinkti, kurias sąskaitas norite matyti interneto banke. Jei pasirinksite funkcionalumą „Visos sąskaitos“, matysite be papildomo sutarties pakeitimo ir sąskaitas, kurios bus atidarytos ateityje;
  • nustatyti profilius ir operacijų limitus savo sąskaitoms (pvz. matyti sąskaitų informaciją, tačiau apriboti galimybę atlikti mokėjimus, nustatyti mažesnius dienos bei mėnesio operacijų limitus nei banko leidžiami ir pan.);
  • suteikti kitam naudotojui teisę savo vardu ir su savo turimomis tapatybės nustatymo priemonėmis jungtis prie Jūsų interneto banko ir nustatyti atitinkamus profilius ir operacijų limitus Jūsų sąskaitoms.

Verslo klientai gali priskirti skirtingas naudotojo teises savo darbuotojams, nurodydami, kurias sąskaitas leidžiama valdyti interneto banke bei nustatyti atitinkamą profilį kiekvienai sąskaitai atskirai. Apie verslo klientams taikomus profilius daugiau galite susipažinti čia. Antro naudotojo patvirtinimas - papildoma parinktis mokėjimams, viršijantiems kliento nustatytą limitą Tokie mokėjimai turi būti papildomai patvirtinti kito naudotojo, turinčio atitinkamas teises.

Verslo klientai, turėdami naudotojo teisių administravimo teisę bei naudodamiesi kvalifikuotu elektroniniu parašu, naudotojo teises gali administruoti ir interneto banke verslui. Su funkcionalumu ir jo teikiamomis galimybėmis susipažinti galite čia.

Operacijų limitai

Priklausomai nuo Jūsų ar Jūsų verslo poreikių nustatomi kliento ir sąskaitos operacijų limitai.

Sutartyje nurodyti dienos ir mėnesio kliento operacijų limitai nustato bendrą lėšų sumą, kiek visi naudotojai gali pervesti lėšų iš visų kliento sąskaitų visais Elektroniniais kanalais per atitinkamą periodą.

Sąskaitos dienos ir mėnesio operacijų limitai nustatomi kiekvienam naudotojui atskirai ir nurodo, kiek konkretus naudotojas gali pervesti lėšų iš nustatytos sąskaitos nustatytu Elektroniniu kanalu per atitinkamą periodą.

Operacijų limitus galima pakeisti „Swedbank“ padalinyje (įsitikinkite, kad turite tapatybės dokumentą bei turite teisę atstovauti klientui, jei esate įmonės atstovas, kai lankotės padalinyje). Interneto banke verslui sąskaitos operacijų limitus gali keisti naudotojai turinys atitinkamą naudotojo teisių administravimo teisę.

Atkreipiame dėmesį, jog yra taikomi specialūs limitai kodų kortelėms. Su jais susipažinti galite čia.

“Pranešimų centro“ paslauga

Užsisakę „Pranešimų centro“ paslaugą galėsite gauti informacinius pranešimus apie įvykusias operacijas ir pasikeitimus Jūsų banko sąskaitose. Tai puikus įrankis kontroliuoti pinigų srautus. Užsakyti paslaugą savo darbuotojams gali ir verslo klientai.

Su „Pranešimų centro“ paslaugai taikomais įkainiais susipažinkite čia.

Užsakius pranešimus apie operacijas, pranešimą gausite operacijai įvykus bet kurioje Jūsų banko sąskaitoje. Pateikiami pranešimai yra tik informatyvaus pobūdžio ir nepatvirtina (neturi įrodomosios galios) operacijos (įskaitant, bet neapsiribojant mokėjimo nurodymo) įvykdymo sąskaitoje. Įrodomąją galią turinti informacija apie sąskaitoje įvykdytas operacijas pateikiama sąskaitos išraše.

Stebėkite savo sąskaitos likutį

Reguliariai stebėkite lėšų judėjimą savo ar įmonės sąskaitose. Kilus bet kokiems įtarimams nedelsdami susisiekite su banku telefonu 1884 (privatiems klientams) arba 1633 (verslo klientams).

Saugiai apsipirkite elektroninėse parduotuvėse

Apsipirkdami elektroninėse parduotuvėse, apdairiai elkitės su savo asmeniniais ir finansiniais duomenimis. Rekomenduojame visuomet vadovautis šiais saugumo patarimais:

  • Pirkite tik patikimose parduotuvėse. Prekes ir paslaugas visuomet saugiausia pirkti žinomose, gerą reputaciją turinčiose Lietuvos ir užsienio interneto parduotuvėse. Nežinomus pardavėjus vertinkite kritiškiau, pasidomėkite jų veikla. Patikimos interneto parduotuvės interneto adresas prasideda simboliais https://, o naršyklės laukelio pradžia nudažyta žalia spalva.
  • Atsargiai vertinkite nuolaidas. Aptikote aukštos kokybės prekę, siūlomą už itin žemą kainą? Prieš vykdydami mokėjimo pervedimą, įsitikinkite, ar prekę siūlanti įmonė iš tiesų egzistuoja ir yra patikima. Nesinaudokite interneto parduotuvių nuorodomis tokių nuolaidų reklaminiuose skelbimuose, patalpintuose socialiniuose tinkluose.
  • Saugus pirkimas kortele. Apsiperkant užsienio interneto parduotuvėse dažniausiai siūloma atsiskaityti mokėjimo kortele. Tokiu atveju turėsite nurodyti mokėjimo kortelės duomenis. Atliekamų mokėjimų saugumą patvirtina specialūs „3D Secure“, „Verified by Visa“ ir „MasterCard SecureCode“ logotipai, kurie naudojami interneto parduotuvių puslapiuose. Tuo atveju, jei interneto parduotuvė taip pat dalyvauja 3D Secure programoje, galite būti nukreipti į interneto banką ir mokėjimo operaciją gali tekti patvirtinti papildomai prisijungus prie interneto banko. Kaip veikia „Saugaus pirkimo internetu“ programa susipažinkite čia.
  • Saugus mokėjimas per elektroninės bankininkystės sistemą. Apsipirkdami lietuviškose interneto parduotuvėse dažniausiai būsite nukreipti į „Swedbank“ interneto banko paskyrą. Ją atpažinsite iš „Swedbank“ logotipo ir interneto banko adreso: https://ib.swedbank.lt/banklink. Tai parodo, jog mokėjimas atliekamas tiesiogiai per banko sistemas. Suvedus prisijungimo duomenis, svetainėje automatiškai pasirodys jau paruošta mokėjimo forma.
  • Mokėjimo tarpininkai. Jei el. parduotuvė nukreipia Jus į mokėjimų tarpininko puslapį, būkite budrūs ir atkreipkite dėmesį kur suvedate savo interneto banko prisijungimo duomenis. Jei savo interneto banko paskyros duomenis suvedate ne banko, o mokėjimo tarpininko puslapyje, šie duomenys tampa žinomi trečiajai šaliai. Kai kuriais atvejais mokėjimą iš jūsų interneto banko paskyros tuomet atlieka pats tarpininkas. Bankas tokiu atveju negali užtikinti duomenų perdavimo saugumo ar jų saugojimo.

Jei Jums kilo įtarimų, kad susidūrėte su elektroniniais sukčiais, praneškite mums tel. 1884 (privatiems klientams) arba 1633 (verslo klientams).

Kilo abejonių dėl saugumo? Praneškite mums!

Skambinkite mums 24/7 tel. privatiems klientams 1884 (skambinant iš užsienio +370 5 268 4444) arba tel. verslo klientams1633 (skambinant iš užsienio +370 5 268 4422, jeigu:

  • pastebėjote įtartinas operacijas savo sąskaitoje;
  • įtariate, kad Jūsų interneto bankas tapo prieinamas pašaliniams asmenims;
  • susidūrėte su sukčiais, bandančiais išvilioti prisijungimo duomenis ar pasisavinti Jūsų pinigus.

Įspėjimus dėl suaktyvėjusių sukčiavimo atvejų skelbiame „Swedbank“ žinių terasoje ir interneto banko prisijungimo lange. Pastebėję įtartinas operacijas Jūsų sąskaitoje, mes galime su Jumis susisiekti asmeniškai. Tačiau atminkite, kad paskambinę Jums banko darbuotojai niekuomet neprašo atskleisti prisijungimo duomenų, slaptažodžių, PIN kodų ar kitos slaptos informacijos. Tam tikrų prisijungimo duomenų banko darbuotojai gali paprašyti tik tuo atveju, jei Jūs pats skambinsite aukščiau nurodytais banko telefonais ir tik asmens tapatybės identifikavimo tikslu.

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Paspaudę mygtuką „Sutinku“ arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Susipažinkite su slapukų politika.