Principas „Pažink savo klientą“

Kodėl bankas prašo pateikti duomenis?

Kurdami ir tobulindami savo paslaugas daugiausiai dėmesio skiriame Jūsų patogumui ir saugumui. Tuo pačiu, kaip ir visi bankai, privalome laikytis teisinių reikalavimų ir savo veikloje įgyvendinti principą „Pažink savo klientą“ (angl. Know your customer).

Dėl šių priežasčių prašome klientų pateikti tam tikrus duomenis:

  • užduodame klausimus apie kontaktinius duomenis, pilietybę, gyvenamąją vietą, veiklos sritį ir kt.
  • periodiškai kreipiamės su prašymu pateikti arba patikslinti duomenis;
  • prireikus, prašome papildomos informacijos apie konkrečią operaciją (pavyzdžiui, kokia yra įnešamų lėšų kilmė);

Pagal minėtą principą bankas turi žinoti, kas yra klientas ir kokia yra jo įprastinė veikla bei kas yra kliento naudos gavėjas. Taip pat turime užtikrinti, kad klientų atliekamos operacijos atitiktų jų vykdomos ekonominės veiklos rūšį ir apimtis.

Tokie veiksmai taip pat yra vienas iš būdų apsaugoti pačius klientus ir visuomenę nuo tokių grėsmių kaip asmens tapatybės vagystė bei užkirsti kelią galimam finansiniam sukčiavimui, pinigų plovimo ir teroristų finansavimui.

Be to, turint aktualius duomenis, bankui lengviau užtikrinti Jūsų sąskaitų saugumą užkertant kelią galimiems neteisėtiems sukčių veiksmams. Pažinodami klientą, galime lengviau identifikuoti įtartiną lėšų judėjimą sąskaitose, pavyzdžiui, kai sukčiai įgyja prieigą prie kliento sąskaitos turėdami tikslų greitai pervesti pinigus ar juos išgryninti.

Ko bankas gali paprašyti?

Bankas gali paprašyti Jūsų užpildyti:

  • Kliento klausimyną fiziniams asmenims – klausimyną, pateikiamą atidarant pirmąją banko sąskaitą bei periodiškai atnaujinant informaciją apie klientą;
  • Kliento klausimynas juridiniams asmenims – klausimyną, pateikiamą atidarant pirmąją banko sąskaitą bei periodiškai atnaujinant informaciją apie klientą.

Ką Jums reikėtų žinoti?

  • Tai privaloma dėl įstatymų. Klientų duomenis bankai renka ne savo pačių iniciatyva, o todėl, kad yra įpareigoti teisinių reikalavimų. Šie reikalavimai galioja visiems bankams.
  • Tai įprastas procesas. Prašymas pateikti duomenis nėra susijęs su jokiais įtarimais. Tai įprastas procesas, kuris taikomas visiems banko klientams.
  • Jūsų pateikta informacija bus kruopščiai saugoma. Visa informacija, kurią Jūs mums pateikiate, yra konfidenciali ir kruopščiai saugoma, taip kaip numatyta įstatymuose.
  • Jei kilo klausimų, drąsiai kreipkitės. Skambinkite mums tel. 1884 (privatiems klientams) ir 1633 (verslo klientams) arba užsukite į bet kurį „Swedbank“ padalinį.
Svarbu: nepateikus duomenų, bankas gali būti priverstas apriboti kliento galimybes naudotis tam tikromis banko paslaugomis (pvz., blokuoti mokėjimo korteles, interneto banką, sąskaitą, t.t.)

Kaip pateikti duomenis privatiems klientams?

  • Užpildyti Kliento klausimyną fiziniams asmenims galite „Swedbank“ interneto banke
  • Kliento klausimyną fiziniams asmenims galite užpildyti arba atsinešti jau užpildytą į bet kurį banko padalinį. Turėkite su savimi pasą arba asmens tapatybės kortelę.

Kaip pateikti duomenis įmonėms?

  • Užpildyti anketą galite „Swedbank“ interneto banke
  • Kliento klausimyną juridiniams asmenims galite užpildyti arba atsinešti jau užpildytą į bet kurį banko padalinį. Turėkite su savimi pasą arba asmens tapatybės kortelę.

Dažniausiai užduodami klausimai

  • 1. Kodėl bankai prašo klientų pateikti informaciją apie save?

  • 2. Jeigu manęs paprašė užpildyti Kliento klausimyną fiziniams asmenims, ar tai reiškia, kad esu kažkuo įtariamas?

  • 3. Ar šie reikalavimai galioja visiems bankams?

  • 4. Kokioms institucijoms gali būti perduodami mano duomenys?

  • 5. Kas gali nutikti, jei nepateiksiu Kliento klausimyno fiziniams asmenims?

  • 6. Kodėl turiu įvardinti giminaičius, kurie užima aukštas pareigas?

  • 7. Kokiomis kalbomis galima užpildyti anketą?

Teisiniai reikalavimai

  • 1. Kas yra pinigų plovimas ir teroristų finansavimas?

  • 2. Principas „Pažink savo klientą“

  • 3. Politiškai pažeidžiami (paveikiami) asmenys

  • 4. Mokestinės informacijos perdavimas trečiosioms šalims

  • 5. Tarptautinės sankcijos: apribojimai (draudimai) atliekant mokėjimo pavedimus ir teroristų bei kitų sankcionuojamų subjektų tarptautiniai sąrašai

  • 6. Klientui atsisakius pateikti informaciją arba pateikus neteisingą informaciją

  • 7. Banko veiklos priežiūra ir kontrolė